雷雨’s blog

現実を書こう!

外国人に詩を書けと言われたので②

『私は』

私は男ではありません。
私は女ではありません。
私は動物を食べません。
私は頭髪を隠しません。
私はマスクをしません。
私は誰かにはなれませんが、
何かになることはできます。
私は自由ではありませんが、
選択することができます。
私はいつか必ず死にますが、
今を生きることができます。
誰かに邪魔されなければの話ですが。


"I"

I'm not a man.
I'm not a woman.
I don't eat animals.
I don't hide my hair.
I don't wear a face mask.
I can't be someone, but I can be something.
I'm not free, but I have a choice.
I will die someday, but I can live in the present.
That's as long as they're not disturbed by someone.