雷雨’s blog

現実を書こう!

外国人に詩を書けと言われたので①

『失くしもの』

少女は宝物を失くしました。
それは両親から貰った大切なものです。
少女は必死に探しました。
それは世界に1つしかないものです。
大きすぎる車の後ろ
寝ている友達の周り
赤い水溜まりの中
それはどこにもありませんでした。
少女は泣いてしまいました。
すると、兵士が一人やって来ました。
兵士は少女に聞きました。
「大勢で何を探しているんだい?」
少女は兵士に聞きました。
「私の失くした命はどこですか?」


"Lost Thing"

The girl lost her treasure.
It's an important gift she got from her parents.
She searched desperately.
It's the only one in the world.
She looked behind an oversized car, around her sleeping friends, and in red puddles.
It was nowhere.
she cried.
Then a soldier came.
The soldier asked the girl.
"What are you guys looking for?"
The girl asked the soldier.
"Where is my lost life?"